متن مقاله

نمای ساختمانی

نمای ساختمانی چیست و چه ویژگی هایی دارد

امروزه با توجه به رشد فزاینده جمعیت جهان و محدودیت منابع انرژی شناخته شده، مصرف بهینه انرژی از مسایل مهم در ساخت ساختمان ها به شمار می رود که ذهن کارشناسان و متخصصین امر را به خود معطوف ساخته است. محل سکونت و کار یکی از اولین نیاز های زندگی انسان به شمار می رود که منابع بی شماری صرف تامین و نگهداری از این نیاز انسانی می گردد. لذا با بکار گیری تکنولوژی کارآمد در صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی پیشرفته، می توان به شکل قابل توجهی در این هزینه ها صرفه جویی کرد.

Eps به عنوان یک مصالح چند منظوره علاوه بر عایق حرارتی، رطوبتی، صوتی به دلیل استحکام بالا می تواند نقش قسمتی از سازه را ایفا نموده و تاثیر زیادی در امر سبک سازی داشته باشد. از این رو جزو مصالح ساختمانی برتر و مورد توجه کارشناسان امر قرار گرفته است. استفاده از EPS از لحاظ خطر مواجهه با زلزله، نفوذ گرما و سرما و همچنین جلوگیری از رطوبت، آلودگی صوتی، کپک زدگی، نفوذ حشرات و موش باعث آسایش خیال، مطلوب فضا و صرفه اقتصادی می گردد. تولید این گونه نمای عایق سبک در دنیا از سال 1960 میلادی آغاز شده و تاکنون میلیون ها متر مربع از این نما به ویژه در اروپا و آمریکا جهت نوسازی اجرا گردیده است.

ساختار محصول

نمای مذکور شامل یک لایه اندود نازک سبک متشکل از مواد پلیمری است که EPS طی یک فرآیند صنعتی اعمال شده است و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. این نما که در طرح های متنوع ارائه می شود یک عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی کامل می باشد که از اتلاف انرژی ساختمان تا 60 درصد می کاهد . علاوه بر مزیت های ذکر شده در عین حال زیبا و بسیار سبک با ساختاری مقاوم و دارای قابلیت رنگ پذیری بالا و مقاوم در برابر اشعه uv است. سرعت اجرای کار بسیار بالا بوده و تقریبا 8 تا 10 برابر سریع تر از کار با سنگ است.

این محصول هیچ گونه محدودیتی از نظر اجرا ندارد و روی ساختمان های کوچک و بزرگ قابل اجرا است.

  • عایق حرارتی جهت کاهش مصرف انرژی تا 60 درصد
  • عایق صوتی
  • سبک سازی پروژه و بهینه سازی در برابر زلزله
  • زیباسازی پروژه
  • تنوع طرح
  • سرعت بالای اجرا
  • قیمت مناسب